En dat is niet zo gek. Je bent aan het reageren in plaats van creëren. Want de druk vanuit de operatie is dusdanig groot dat je in de reactie worden gedwongen. Of je laat dwingen. Denk aan klanten met veranderende eisen, managers die een andere kijk hebben op samenwerking en collega’s met een ander belang. Kortom, tal van redenen die invloed hebben op professioneel werken. En jij beslist waarop je reageert. Al zijn er zijn ook factoren die buiten je invloedssfeer liggen, denk aan gezondheidsissues. Dat behoeft geen uitleg.
Creatie
De slag van Reactie naar Creatie is uitermate boeiend. Een cabaretier maakte me enkele jaren geleden duidelijk dat we er ook anders naar kunnen kijken. Het betreft een anagram. Het verschil tussen Reactie en Creatie is namelijk één letter op een andere plek: De ‘C’!
Dus,
De impact van ‘C’
De letter C staat symbool voor aspecten voor meer impact en invloed. De C van connectie, van communicatie, van courage, van concentratie, van consistentie. Mijn ervaring, en die van onze klanten is, dat ontwikkeling van deze zaken ertoe leidt dat resultaten verbeteren.
Resultaten zoals:
Van bagagedrager naar stuur
Voor de eerste stap heb je morele moed nodig. De herkenning van het ‘bagagedragersyndroom’ is een eerste stap. De keuze en de ‘wil’ om het stuur te pakken is een belangrijke tweede stap. Ben jij er klaar voor? Wil jij van de bagagedrager het stuur in handen nemen? Doe dan mee met het programma Impact & Invloed. De eerdergenoemde elementen als connectie, communicatie, courage, de juiste mood, creatie en creativiteit vormen de kapstok van het programma Impact & Invloed. We starten 5 maart.
Neem voor meer informatie contact op met Humind.
Martijn Voorn
Tel: 06 25028454
E-mail: m.voorn@humind.nl